Choď na obsah Choď na menu
 


Pre lokomotívy "Okuliarnik" vo forme makety od f. ČStrain sú vhodné pojazdy, ktoré Vám opíšem:

 Pojazdy ktoré sú uvedené v tejto rubrike sú vhodné tiež na ČKD lokomotivy s podobným rázvorom. (Zamračená..)

1. varianta: pojazd V100 od starého Gutzoldu, na svoj vznik (60 až 90 roky) má celkom slušné jazdné vlastnosti, aj keď by som ho priam nedoporučoval. Výhoda je zase že je ľahko k dostaniu, nízka cena a z hľadiska obťiažnosti najľahší. Závadou je že sa často vyskytujú šišaté koliečka, existujú aj ako náhradný diel narozdiel od modelov starého Pika. Treba vyriešiť digitálne rozhranie (?).Už sa nevyrába. Staršie na burze okolo 40 eur.

 

Obrázok

 

2. varianta: V100 od Roca (platí aj pre iné mutácie napr. 745 Railtrans, BR 204...)

 

Základom je ťažký kovový rám s kvalitným päťpólovým motorom s dvoma zotrvačníkmi, Veľmi kvalitný pojazd aj keď treba urobiť pár úprav (viz. modelyh0.com) Výhodou je perfektný chod, dig. rozhranie, dva zotrvačníky a pomerne nízka cena (cca 70 eur), aj keď z pojazdov asi najdrahší. Doporučujem.

 

 

Obrázok

 
 

3. varianta : BR 295 od Roco ( platí aj pre ďaľšie mutácie napr. ČD 714, BR 290, V90...)

 

Výhodou je pomerne nízka cena aj keď je asi najzložiťejšie ho zohnať z týchto pojazdov, pretože sa už nevyrába. Aj keď zase na druhej strane bude treba vyrobiť nový rám, ostatné časti sú použiteľné (motor, podvozky, dig. rozhranie...) Staršie okolo 40-50eur.

Obrázok

4.varianta: .M41 Fugherth, je maďarská lokomotíva (Máv) ktorá je na takej istej úrovni (v zástavbe) asi ako V100 Gutzold. Nevýhodou sú strašne zlé jazdné vlastnosti a veľká hlučnosť, ale narozdiel od V100 sa tam nevyskytujú šišaté koliečka (pôvodne som ju sem ani nechcel dávať), nevyrába sa, staršie na burze (?) za cca 30 eur. Pri digitalizácii pojazd úplne vyhorel. Nedoporučujem. 

Obrázok

5.varianta: T435.0 (hektor) od nemeckej firmy PMT, avšak si myslím že málo kto by si kúpil tento pojazd aby ho nakoniec rozobral, ja by som si model hektora nechal...

6.varianta: mosadzné pojazdy od Pleticha,Villinger...

7.varianta: Am 83 SBB CFF Cargo od nového Pika. Pojazd nepoznám, len som ho videl na burze že je dobrý na okuliarnika....pracnosť zástavby je na takej istej úrovni ako BR 295 Roco, pretože je potreba urobiť nový rám. Výhodou je že má dig. rozhranie. a cena je asi ako 745 Railtrans (cca 70 eur.) Z tohto pohľadu sa mi zdá že 745 Railtrans je kvalitnejší ako Am 83 a za tú istú cenu... Predsa len Roco je kvalitnejšia značka ako Piko

 

Obrázok

Ak viete o ešte nejakom dostupnom pojazde, kontaktujte ma buď v návštevnej knihe, alebo na e-maile: dominik.stuchlik@azet.sk